Opóźniony lot samolotem!

Jeżeli przydarzyła Ci się sytuacja w której przez opóźniony lot nie doszło do zaplanowanego wyjazdu wakacyjnego lub spotkań biznesowych. Z dużym prawdopodobieństwem należy Ci się odszkodowanie w wysokości 200-600 euro.

Procedury odzyskania odszkodowania są bardzo czasochłonne i skomplikowane. Nasza firma zrobi to za Ciebie szybko łatwo i przyjemnie odzyskać należne Tobie odszkodowanie.

Pamiętaj jeśli miałeś opóźniony lot o ponad 2 godziny, bez względu na przyczynę, przewoźnik ma obowiązek zagwarantować ci odpowiednią opiekę, tj. posiłek, napoje, rozmowę telefoniczną a także zakwaterowanie oraz dojazd na lotnisko, jeśli zajdzie taka potrzeba. Często zdarza się jednak, że przewoźnik nie wywiązuję się z tego obowiązku. W takiej sytuacji pasażerowie równie dobrze mogą kupić te rzeczy sami, a następnie na podstawie paragonów mogą uzyskać zwrot od przewoźnika. Jeśli Twój lot był opóźniony o ponad 5 godzin i zrezygnowałeś z podróży, przewoźnik ma obowiązek zwrócić ci pełną kwotę niewykorzystanego biletu. Jeśli miałeś opóźniony lot o 3 godziny lub więcej, z przyczyn zależnych od przewoźnika, należy ci się odszkodowanie w wysokości od 250 do 600 euro (w zależności od długości lotu).

Linia lotnicza jest zobligowana do wypłaty odszkodowania, jeśli opóźnienie zostało spowodowane usterką techniczną, przekroczeniem czasu pracy załogi lub problemami operacyjnymi personelu. Odszkodowanie przysługuje również pasażerom oczekującym na samolot, którego przylot opóźnił się w wyniku jednej z powyższych przyczyn.

 

Możliwe odszkodowania:

250€ – za loty poniżej 1500km

400€ – za loty pomiędzy 1500, a 3500km

600€ – za loty powyżej 3500km

 

Odszkodowanie za „overbooking”- odmowa wejścia na pokład

Zdarza się że linie lotnicze sprzedają większą liczbę biletów, niż jest miejsc na pokładzie samolotu.

W wyniku tego zdarza się, że pasażerowie, którzy dotarli na odprawę jako ostatni mogą spotkać się z odmową wpuszczenia na pokład.

W takich sytuacjach przewoźnik powinien wezwać ochotników do rezygnacji z lotu w zamian za korzyści na warunkach ustalonych z pasażerami, a także zapewnić opiekę na czas oczekiwania na zmieniony lot, tj. posiłki, napoje, rozmowy telefoniczne a także w razie konieczności hotel i dojazd z i na lotnisko.

Jeżeli natomiast linia lotnicza odmówi Ci wejścia na pokład, pomimo że nie wyraziłeś na to zgody, należy Ci się odszkodowanie w wysokości od 250 do 600 euro(!!!) a także zwrot pełnej ceny biletu lub zmiana rezerwacji na inny lot oraz zapewnienie wspomnianej wcześniej należytej opieki na czas oczekiwania.